Akku paikallaan, ehkä.


  Tai no, vaikea sitä on siirrellä =).

 Akku tuntuu lupaavalle vielä. Rajoituksia ei vielä ole olemassa. Mutta laitoin akun silti kiinni. Pitäähän tuon kestää trukissakin kohtalaisia kuormia... Kuvassa akusta on otettu 109,39Ah energiaa ja kuorma on 84,39A. Tuolloin jännite on laskenut 47,68V tasolle. Ennen LVV:n päälle pamahtamista kuorma oli n. 12A luokkaa ja jännite pysytteli 49,7V - 49,8V tasolla. Kun LVV lopetti lämmityksensä, n.40minkuluttua, palautui jännite 49,6V -  49,7V tasolle. Joten kulutus ei ollut kovin kova kuitenkaan. 

 Tuntuu oikeastaan aika mukavalle (vielä) katsella kun akku tuntuisi oikeasti toimivan. Eli nyt akkumittarikin näyttää akun kuluvan, eikä vain tipu johonkin 98% tasolle, vaikka Ah määrä oli aiemminkin "oikein". Tokihan ongelma johtui siitä, että akusto notkahti liian paljon kun kuorma lisääntyi.

 Nyt asetuksina on Solar -> Battery -> Utility. Eli ensisijaisesti käytetään aurinkoenergiaa, akusta täydennetään ja lopuksi otetaan ostosähköä. Ostosähköllä voidaan ladata akkua tarvittaessa, ettei akku happane. Nämä rajat on määritelty siten, että jos akkujännite tippuu 46V tasolle, otetaan ostosähkö mukaan. Ja kun akku jännite on Float tasolla, palautetaan tilanne purkuun. 46V tarkoittaa kennotasolla 1,91667V jännitettä ja kenties tutummassa "auton akku" jännitteessä 11,5V tasoa. Jos On sähkökatkos eikä aurinko paista eikä tuule ja akkujännite putoaa 43,2V tasoon, katkeaa laitteiden toiminta. Tuo on siis valmistajan suosittama 1,8V kennojännite (10,8V @ 12V). 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pientä päivitystä

iSTA Breeze kaksoset

PIP-4048MS